• شناسه خبر: 18180

رمضان جمالپور به وعده اش وفا کرد/مدال های رنگارنگ المپیک پس از دهه ها

سه سال پیش که رمضان جمالپور سکان مدیریت هئیت کشتی استان خوزستان را به دست گرفت، قول داد که کشتی خوزستان مدال طلای المپیک را کسب کند و امروز وعده اش عملی شده است. ...

شهرنوشت ؛

یاداشتی از ؛ پیمان نجف پور :

تحلیلی کوتاه بر عملکرد هئیت کشتی استان خوزستان؛ ورزش کشتی و خصوصاً کشتی فرنگی که از دیرباز خواستگاهش خوزستان بود اما متاسفانه به دلیل برخی تنگ نظری ها و سوءمدیریت ها هیچ وقت نتوانسته بود به جایگاه واقعیش در کشور و بلکم دنیا بایستد .

گاه و بیگاه تک ستاره هایی طلوع میکرد که به دلیل موضوعاتی که عرض شد هرگز نتوانستند مدال المپیک را به گردن آویزند و این خلأ همواره مشهود و هویدا بود .

سه سال پیش که سکان مدیریت و هدایت هئیت کشتی استان خوزستان به رمضان جمالپور یکی از مدیران جوان، محجوب، تلاشگر و مردمی ورزش سپرده شد و وی در همان ابتدای کار وعده کسب مدال طلای المپیک را به تمام ورزش دوستان و کشتی گیران خوزستان داد و شاید آن موقع کمتر کسی فکر می‌کرد که روزی نچندان دور این مهم به حقیقت بپیوندد و بعد از حدود ۷۰ سال کشتی فرنگی که خواستگاهش همواره خوزستان بوده همه مدال های رنگارنگ المپیک را درو کنند .
(بعد از انقلاب نیز تنها پهلوان ابدولی یک مدال برنز المپیک را کسب کرده است)

اما کشتی استان خوزستان با مدیریت جمالپور جوان در طی سه سال گذشته از پایین ترین رده ها در بین هئیت های کشور به مرور با برنامه ریزی مدون و دقیق کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و فعال کردن هئیت های کشتی تمام شهرستان های استان و البته برگزاری منظم لیگ و میزبانی رویدادهای مختلف کشتی کشور و همینطور میزبانی مسابقات بین الملی دهه فجر و …. امروز به رنکینگ ۳ کشور رسیده است .

شایان ذکر است برای اولین بار در تاریخ کشتی فرنگی در این دوره مسابقات از ۶ سهمیه المپیک ۵ سهمیه را جوانان خوزستانی کسب کردند و یک نفر از مربیان تیم ملی و یک داور بین‌المللی حاضر در مسابقات نیز خوزستانی هستند که از این میان پهلوان امین میرزازاده ملقب به تانک بختیاری از شهر گتوند استان خوزستان به مدال برنز ، سعید اسماعیلی از شهرستان دزفول مدال خوشرنگ طلا و علیرضا مهمدی از شهرستان ایذه نیز به مدال نقره مسابقات المپیک ۲۰۲۴ را کسب کردند.

نگارنده معتقد است عملکرد بسیار درخشان کشتی استان خوزستان که امروز در دنیا درخشیده را مدیون زحمات بی دریغ و شبانه روزی دکتر رمضان جمالپور هستیم تا به دنیا نشان دهیم هر کجا به جوانان خوزستانی اعتماد کنیم قطعاً شاهد پیشرفت، توسعه و افتخارآفرینی خواهیم بود، امی اینکه مدیران و مسئولین کشوری و استان خوزستان قدردان زحمات اینگونه مدیران لایق و شایسته باشند .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست